Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ponownie rozstrzygnęła przetarg na budowę obwodnicy Zatora. To ma być pierwsza inwestycją, w której inwestor drogowy wymaga korzystania z BIM. Tym razem jako najkorzystniejszą wskazano ofertę konsorcjum firm z grupy Strabag.
To drugie rozstrzygnięcie przetargu. GDDKiA miała do wybory trzy oferty: konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe i Strabag (76,171 mln zł), Mostostal Warszawa (67,387 mln zł) oraz Skanska (78,615 mln zł). Za pierwszym razem jako najkorzystniejszą wskazała ofertę firmy Skanska. To była najdroższa propozycja, ale cena w tym przetargu nie gra największej roli.
Wszyscy wykonawcy odwołali się od rozstrzygnięcia, jednak zanim doszło do rozprawy przed KIO, zamawiający unieważnił pierwszy wybór, uznając, że był on obarczony błędem i konieczne jest powtórzenie analizy ofert. Po ponownej ocenie najkorzystniejsza jest oferta konsorcjum Strabag. Pozostali oferenci mogą jeszcze odwołać się od tej decyzji zamawiającego.
Zwycięska oferta otrzymała 21,5 pkt na 40 możliwych za zastosowanie kryterium BIM, 30,94 pkt na 35 możliwych za cenę, 20 pkt na 20 możliwych za przedłużenie okresu gwarancji oraz 5 pkt na 5 możliwych za zagospodarowanie destruktu asfaltowego na placu budowy. Łącznie uzyskała 77,44 pkt. Pozostali oferenci zdobyli 74,5 pkt (Skanska) oraz 67,5 (Mostostal Warszawa).
Pilotażowy projekt
To pierwsza inwestycja, w której GDDKiA oczekuje od wykonawcy wykorzystania metodyki BIM na każdym etapie realizacji inwestycji. Będzie to projekt pilotażowy, do którego tę właśnie obwodnicę zakwalifikowano m.in. z uwagi na to, że zawiera elementy typowe dla inwestycji GDDKiA, tj. biegnie nowym śladem i obejmuje zadania drogowe, mostowe, jak i instalacyjne z pozostałych zakresów.
Inwestor zdecydował się na wybór wykonawcy z wykorzystaniem dialogu konkurencyjnego. W początkowym etapie w dialogu uczestniczyło 6 wykonawców.
Co wybudują?
Obwodnica Zatora powstanie w ciągu drogi krajowej nr 28 po południowo – zachodniej stronie miejscowości. Ma mieć 2,1 km długości. Zostanie poprowadzona nowym śladem od ronda na skrzyżowaniu DK-44 i DW-781 (ul. 1-go Maja) do stacji paliw przy DK-28 (ul. Wadowicka). Będzie drogą jednojezdniową klasy GP.
W ramach inwestycji rozbudowane zostaną także fragmenty ul. Wadowickiej, ul. Gen. Sikorskiego, ul. Bugajskiej oraz ul. Jana Pawła II i ul. Hallera. Powstaną drogi gminne do obsługi terenów przyległych, dwa przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów, przejście dla zwierząt oraz trzy przepusty. Zaplanowano również dwa stawy kompensacyjne i ekrany akustyczne.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.